Samen is het sleutelwoord in het proces met het Openluchtmuseum Ootmarsum (OLM) en de gemeente Dinkelland. Het dossier van de gemeente met OLM kent een lange geschiedenis waarbij de partijen tegenover elkaar kwamen te staan. Het CDA is blij dat het college de motie van de raad heeft uitgevoerd.

Dit geeft vertrouwen voor de voortgang van het privatiseringsproces. Het openluchtmuseum, het college en de raad hebben een gezamenlijk doel: een privatisering met een voor alle partijen tevredenstellend resultaat.

‘’De intentieovereenkomst is een goede basis voor het proces om het OLM te privatiseren’’ legt Ootmarsummer en CDA-raadslid Erik Hemmer uit. Het CDA wil het bestuur van OLM, burgemeester John Joosten en wethouder Ilse Duursma bedanken voor hun inspanningen om de motie van de raad uit te voeren. ‘’Het openluchtmuseum is belangrijk voor Ootmarsum en de gemeente’’, zegt Hemmer tijdens de raadsvergadering. ‘’Het is een publiekstrekker waar veel enthousiaste vrijwilligers zich inzetten. Een samengedragen privatisering draagt bij aan een goede financiële toekomst, en dat is wat het OLM verdient.’’

De hele raad heeft ingestemd met de intentieovereenkomst die is opgesteld door het OLM en de gemeente Dinkelland. ‘’Wij zien vol vertrouwen het privatiseringsproces tegemoet’’ aldus Erik Hemmer.