De afgelopen maanden is er in Dinkelland veel gesproken over mogelijke initiatieven rondom het kanaal Almelo-Nordhorn. We hebben enthousiaste verhalen gehoord over de kansen die verdere ontwikkeling van het kanaal bieden, maar ook bezorgde geluiden van aanwonenden van het kanaal als het bijvoorbeeld gaat om de bescherming van de natuurwaarden.

Tijdens de informele raadsvergadering met Nordhorn heeft het CDA ingestemd met het instellen van een onafhankelijke commissie die onderzoekt welke (on)mogelijkheden er zijn voor de versterking van de toeristische as die het kanaal is. De CDA-fractie vindt het goed om te horen en te lezen dat bij dit onderzoek aspecten als draagvlak, uitvoerbaarheid en (financiële) haalbaarheid worden meegenomen. Het CDA ziet de uitkomsten met belangstelling tegemoet. De uitkomsten zullen dan worden gewogen en beoordeeld.