Ilse Duursma is de nieuwe beoogd wethouder voor de gemeente Deventer, dat laat voorzitter Ellen Spekhorst weten. ‘’Hoewel we het natuurlijk jammer vinden dat Ilse als bestuurder in Dinkelland vertrekt, zijn we er trots op dat we in Dinkelland bestuurders hebben die deze stap maken en hun carrière vervolg kunnen geven in een gemeente als Deventer.’’

Ilse Duursma is een ervaren bestuurder. Zij is op dit moment nog wethouder in Dinkelland en hoopt de overstap naar Deventer op korte termijn te gaan maken. De formatie is daar op dit moment gaande. In Dinkelland heeft zij zich de afgelopen 8 jaar als wethouder ingezet voor het sociaal domein en daarbij de transitie en transformatie van het sociaal domein in goede banen weten te leiden. Daarnaast heeft zij zich ingezet voor MijnDinkelland2030, onderwijs en cultuur. ‘’Het is een mooie uitdaging om in een grote gemeente wethouder te mogen worden en ik ervaar dat als een compliment voor mijn inzet in Dinkelland en Twente’’, aldus Duursma.

Ook heeft zij regionaal veel betekend voor publieke gezondheid en preventie als lid van het Dagelijks Bestuur van SamenTwente en haar inzet voor de Twentse Koers en de samenwerking met zorgverzekeraar Menzis.

Fractievoorzitter Marc Smellink: ‘’We kennen Ilse als een inhoudelijk sterke en zeer betrokken wethouder, we hebben er alle vertrouwen in dat ze voor Deventer net zo veel zal betekenen als ze voor Dinkelland heeft gedaan.’’