18 november 2017

Ilse Duursma-Wigger kandidaat-lijsttrekker CDA Dinkelland

Ilse Duursma-Wigger wordt door het bestuur voorgedragen als lijsttrekker voor het CDA Dinkelland bij de Gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart 2018. Woensdag 29 november beslist de ledenvergadering definitief over deze voordracht.

Voorzitter van het CDA Dinkelland, Ellen Spekhorst-Aarninkhof: "met de keuze voor Ilse Duursma-Wigger kiest het CDA voor een ervaren en gewaardeerd bestuurder die midden in de samenleving staat. Met onder andere Mijn Dinkelland 2030! en de grote opgave in het Sociaal Domein heeft zij de afgelopen jaren laten zien dat zij hier goed richting aan kan geven".

Tijdens de ledenvergadering zal ook het nieuwe CDA-verkiezingsprogramma worden vastgesteld. Dat sluit aan bij de politieke ambitie van Duursma-Wigger: "Dinkelland is en blijft een gebied met levendige kernen waar noaberschap belangrijk is. Modern, maar met oude waarden! We willen een gebied zijn waar kinderen goed kunnen opgroeien, er zorg is voor elkaar en iedereen mee kan doen. En waar we fatsoenlijk met elkaar omgaan – ook in de politiek. Ik vind het een bijzondere eer om als lijsttrekker hieraan te mogen werken en ben dankbaar voor het vertrouwen van het bestuur en de vertrouwenscommissie".

Ilse Duursma-Wigger is 53 jaar, getrouwd met Rob en moeder van 2 kinderen. Ze is in 2006 als raadslid gestart, in 2010 fractievoorzitter geworden. Sinds 2014 is zij wethouder namens het CDA in Dinkelland, met in portefeuille: Volksgezondheid; Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo); Jeugd; Participatiewet; Leefbaarheid, bereikbaarheid & mobiliteit; Vluchtelingen/statushouders; Monumentenzorg & erfgoed; Kunst, cultuur & musea; Onderwijs; bestuurlijk contactpersoon van Denekamp, Rossum, Tilligte en Lattrop-Breklenkamp.