‘’Overweldigend! Dank voor het vertrouwen in mij’’ vertelt Johan Arkink vol enthousiasme. De Weerseloër heeft afgelopen woensdag ruim 7600 stemmen mogen ontvangen, waarvan 5000 uit de gemeenten Dinkelland en Tubbergen.

Daarmee stijgt hij van plek 6 naar plek 2 op de lijst voor het CDA. Dit zijn voldoende stemmen om plaats nemen in het algemeen bestuur van het waterschap Vechtstromen. ‘’Ik zal de komende vier jaar mijn uiterste best doen. Er zijn genoeg uitdagingen waar wij samen aan moeten werken in het waterschap’’ legt Arkink uit. Hij doelt hiermee op onder andere het zo goed mogelijk opvangen van de klimaatveranderingen, goed waterbeheer en haalbare en betaalbare doelen voor burgers, boeren en bedrijven.

Arkink vindt het erg belangrijk dat er een democratisch gekozen bestuur de inwoners vertegenwoordigt, mede omdat er miljoenen euro’s aan gemeenschapsgeld worden besteedt in het waterschap. ‘’De kurkdroge zomer van 2018 heeft het belang van een goed functionerend waterschap nog eens onderstreept’’ vertelt Arkink. Samen met zijn gezin runt hij een melkveebedrijf en heeft daarnaast veel bestuurlijke ervaring. ‘’Vanuit een besef van verbondenheid tussen de generaties voelt het CDA zich geroepen tot zorg voor natuur en cultuur. Dat past bij mij, en bij het waterschap.’’