Eind september is de vernieuwde Dusinksweg heropend door wethouder Ben Blokhuis. Een van de doelstellingen van deze realisatie is het beperken van zwaar vrachtverkeer in en door Ootmarsum. ‘’Komende vanuit Oldenzaal staat op geen enkele manier aangegeven dat industrieterrein De Mors via de Dusinksweg bereikbaar is’’, legt CDA-raadslid Erik Hemmer uit.

‘’Evenmin dat je naar Tilligte, Lattrop en Denekamp of zelfs naar Lage en Neuenhaus in Duitsland kunt. Hetzelfde geldt voor het verkeer vanuit Tilligte dat naar Rossum of Oldenzaal kan.’’ Hierdoor komt er toch zwaar vrachtverkeer door Ootmarsum dat onveilige situaties veroorzaakt.

De weg verbindt de Rossumerstraat en Denekamperstraat aan de rand van Ootmarsum. De weg is aanzienlijk veiliger geworden, bijvoorbeeld voor fietsers die een aparte rijbaan hebben gekregen. ‘’Wij zijn ontzettend blij met de vernieuwde weg, maar dan moet wel duidelijk zijn voor onder andere zwaar vrachtverkeer dat zij over die weg van en naar bedrijventerrein De Mors kunnen.’’ Daarom pleit Hemmer voor bewegwijzering aan beide zijden van de Dusinksweg.

Tijdens de raadsvergadering zal het CDA aan wethouder Blokhuis vragen of het plaatsen van bewegwijzering kan worden gerealiseerd. ‘’Zo wordt er beter gebruik gemaakt van de Dusinksweg en wordt Ootmarsum een stuk veiliger’’ aldus Erik Hemmer.