18 mei 2017

De mening van Glanerbrug over sluiten Zwembad De Brug

Woensdagmiddag 17 mei jl. stond de CDA-fractie op de markt van Glanerbrug om met de inwoners in gesprek te gaan over het genomen besluit De Brug te sluiten per 1 januari 2018. Degenen die de behoefte voelden, konden hun genoegen of ongenoegen uiten op het daarvoor bestemde CDA-meningenbord.

Er zijn veel briefjes geplakt, waarbij voornamelijk minder positief werd gereageerd over het sluiten van het zwembad. Maar de plakkers konden zich over het algemeen wel vinden om het Hallenbad in Gronau als alternatief te zien. Veel gehoorde opmerkingen waren toch dat Gronau niet handig zou zijn voor de ouderen. Maar ook dat de Glanerbruggers niet blij zijn dat er weer een faciliteit verdwijnt uit het dorp. En dat terwijl ze 30 jaar terug nog hebben gevochten om een zwembad naar het dorp te krijgen. De CDA-fractie is van mening dat de optie van het zwembad in Gronau nader onderzocht zou moeten worden.

Het CDA is erg blij dat veel mensen hun mening op het bord hebben geplakt. Het bleef niet bij alleen het zwembad; Glanerbruggers schreven ook hun mening over de huidige verkeerssituatie in het dorp en het vele vrachtverkeer dat door het dorp rijdt.

Kortom, we zien het als een geslaagde actie en alle briefjes zullen worden bewaard.

Mart van Lagen, Raadslid CDA Enschede