16 november 2017

Aandacht voor de ander; in het Ariënshuis (Liberein) Glanerbrug

Onze CDA fractie heeft de goede gewoonte met regelmaat bewoners en partijen in de gemeente op te zoeken. Onder het motto “CDA midden in de samenleving” hebben wij in de huidige raadsperiode al ruim 80 werkbezoeken afgelegd.

Afgelopen vrijdag, op de dag van de mantelzorg, was het Ariënshuis in Glanerbrug ons volgende bezoekadres. Collega Eric van der Aa heeft met enige regelmaat het thema “eenzaamheid” onder de aandacht gebracht in de Raad. Door met de fractieleden individueel een aantal ouderen (die daarvoor door de locatieleiding gevraagd waren) te bezoeken, hebben wij aandacht aan de ander kunnen besteden.  Een luisterend oor blijkt erg gewaardeerd te worden. Na afloop hebben wij met de locatieleiding onze ervaringen gedeeld. Ook de praktijkervaringen met de veranderingen in onder andere de WMO hebben wij besproken. Bewoners en leiding van het Ariënshuis, hartelijk dank voor de geboden gastvrijheid!

Ton ten Vergert