27 oktober 2017

Ayfer Koç kandidaat-lijsttrekker

Ayfer Koç is vandaag voorgedragen als nieuwe lijsttrekker voor het CDA in Enschede bij de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2018. Op donderdag 2 november beslist de ledenvergadering definitief over deze voordracht.

Tijdens de ledenvergadering zal tevens het nieuwe CDA-verkiezingsprogramma worden vastgesteld. Dat sluit aan bij de politieke ambities van Koç: “We moeten Enschede verder ontwikkelen tot meest dynamische stad van Oost-Nederland - hier gebeurt het! Maar tegelijkertijd moeten we ook een stad blijven waar het veilig is, onze kinderen goed kunnen opgroeien, we goede zorg hebben, armoede bestrijden en we fatsoenlijk met elkaar omgaan - ook in de politiek. Ik vind het een bijzondere eer om als lijsttrekker hieraan te mogen werken en ben dankbaar voor het vertrouwen van de vertrouwenscommissie”.

Met de keuze voor Ayfer Koç kiest het CDA voor een lijsttrekker met een stevig politiek profiel. “Ze is ervaren in het debat en aarzelt ze niet om scherp neer te zetten waar we als CDA voor staan in Enschede,” aldus de selectiecommissie in haar advies aan de leden.

Ayfer Koç is zelfstandig ondernemer, getrouwd en moeder van 4 kinderen. Ze is in 2010 als raadslid gestart en is sinds 2014 fractievoorzitter van het CDA in de Enschedese gemeenteraad.