10 september 2020

CDA wil campagne ‘Koop Lokaal’ opgenomen zien in de citymarketingvisie

Het CDA vindt het mooi hoe Enschede in de nieuwe citymarketingvisie gepositioneerd wordt. Enschede is sterk in technologie, innovatie en creativiteit en in combinatie met de Enschedese mentaliteit, namelijk betrokken, vriendelijk, gastvrij en samen doen, is dit wat Enschede maakt. Dit is wel het DNA van Enschede en wat ons onderscheidt en sterk maakt. Daarom is het fijn om te ondernemen, te wonen, werken en recreëren in Enschede. Het is mooi te zien dat stakeholders een belangrijke rol krijgen in het uitdragen van deze visie en het promoten van Enschede.

Voor een groot deel kunnen we ons dan ook vinden in de citymarketingvisie. Het CDA mist echter in deze visie de gevolgen van de coronacrisis voor de ondernemers en wat een gepast antwoord is vanuit de citymarketingvisie. Een van de antwoorden is volgens het CDA een campagne, gericht op het stimuleren van het kopen bij lokale ondernemers. Zie als voorbeeld de gemeente Rotterdam. Juist door de coronacrisis hebben lokale ondernemers het de afgelopen tijd zwaar gehad. Een steun in de rug kunnen ze daarom goed gebruiken. Wij hebben eerder een oproep gedaan met meerdere partijen in de Raad om vooral lokaal in te kopen. Om dit kracht bij te zetten, komen wij de eerstvolgende raadsvergadering met een motie.

Ayfer Koç, fractievoorzitter CDA Enschede