03 februari 2021

Kunstgrasveld met rubber verleden tijd in Enschede

In de raadsvergadering van afgelopen maandagavond werd het voorstel over het gefaseerd uitbannen van de kunstgrasvelden in Enschede besproken. Het langverwachte raadsvoorstel over de toekomst van de kunstgrasvelden heeft een lange voorgeschiedenis. Verschillende politieke partijen zijn eind december 2016 in het kunstgrasdossier gedoken om een overwogen en duurzaam besluit te kunnen nemen.

Het aangenomen raadsvoorstel spreekt uit dat er in de toekomst geen nieuwe kunstgrasvelden met SBR-infill (kleine rubberen korrels) meer mogen worden aangelegd in Enschede. De oude kunstgrasvelden worden gefaseerd verwijderd en opnieuw aangelegd met een milieuvriendelijke infill. Hierbij moet ook mee worden genomen dat de nieuwe kunstgrasvelden (op langer termijn) niet schadelijk zijn voor de gezondheid.

Mart van Lagen, raadslid CDA Enschede