07 april 2015

Samen The Passion in Enschede beleven

Afgelopen donderdag stond Enschede landelijk in de schijnwerpers met de succesvolle uitvoering van het lijdensverhaal van Jezus Christu: The Passion. Circa 20.000 mensen waren er live getuigen op het van Heekplein of tijdens de processie met het kruis en liefst 3,5 miljoen kijkers thuis voor de buis! De door de KRO en EO uitstekend verzorgde 5e editie was gelijktijdig een prachtige promotie van onze stad en streek met schitterende locaties.

Velen beleefden The Passion in gezamenlijkheid en ook de CDA-fractieleden hebben in een randprogramma een bijdrage geleverd. Samen met het Huis van Verhalen in Roombeek, de gezamenlijke kerken verenigd in XIE en de fractieleden van de ChristenUnie is ondersteuning verleend aan een speciale buurtmaaltijd voor circa 110 mensen in Prismare. Verschillende stamppotten hebben we mogen uitdelen en na afloop was er gelegenheid om gezamenlijk op het grote scherm naar the Passion te kijken. Een mooi voorbeeld van samenwerken, samen beleven en aandacht voor elkaar.

Ton ten Vergert, CDA fractie