02 maart 2020

Vergeet mij niet

Dit is de titel van het meest recente toneelstuk van het Lonneker gezelschap de Kameleon. Een actueel stuk met als thema’s o.a. de veranderingen in het landelijk gebied bij met name boerenbedrijven, huisvesting van ouderen, opkomst van bed en breakfast en het gevaar van ondermijning (wiet plantages). Het toneel werd met veel humor uitgevoerd, met een uitblinkende hoofdrolspeelster Annie Beumer (93 jaar!) en telkens een uitverkocht dorpshuis Lonneker.

In datzelfde dorpshuis was de cda fractie onlangs te gast bij de dorpsraad Lonneker. Voor dat onze raadsfractie definitieve standpunten innemen luisteren we graag wat onze inwoners vinden, zoals bijvoorbeeld vertegenwoordigd in de Dorpsraad Lonneker. Aan de orde kwamen thema’s als de energie transitie, de visie op het landelijk gebied, wonen in Lonneker, de Fietssnelweg F35, verkeersproblematiek rond het dorpsplein en de Lonneker evenementen. Meningen zijn uitgewisseld en de contacten weer aangehaald. Opvallend was de constatering van dorpsraad voorzitter Matthie Kroezen dat in de concept visie op het landelijk gebied van Enschede de dorpen compleet ontbreken. Daarmee geheel illustrerend de titel van het toneelstuk .........Vergeet Mij Niet!

Ton ten Vergert, CDA raadslid