14 september 2017

Weer over Diftar

Al vaker heb ik iets geschreven over Diftar: het systeem dat in veel gemeentes is ingevoerd om milieu en kosten in de hand te houden.

Veranderingen zijn niet eenvoudig in te voeren en kosten tijd en geduld. Zojuist hebben de woordvoerders van de raadsfracties hier weer open over gesproken. Een pak maatregelen ter verbetering van de klantvriendelijkheid en de overlast wordt voorgesteld. Ook de cijfers van de resultaten zien er goed uit.

Toch is de ontevredenheid groot. Deels komt dat door de 'komkommertijd' en deels mopperen we ook wel graag. Er werd ook wel erg op de borst geklopt door de gemeente dat het allemaal zo goed gaat. Maar als het stormt en als het warm weer is, zijn die plastic zakken geen feest. Daarom heb ik schriftelijk vragen hierover gesteld.

Mijn oproep is : neem elkaar serieus!

Zowel klachten als inspanningen, indien bedoeld om zaken te verbeteren, zijn waardevol. Geduld en daadwerkelijk meten/weten wat er aan de hand is, is belangrijk. We hebben niets aan stemmingmakerij of de persoonlijke ongenoegens van een individu of incident.

Echter, ik blijf diftar kritisch maar positief volgen. U hoort nog van mij.

Wim Wijfjes, CDA Enschede