Ayfer Koç

Mijn naam is Ayfer Koç en ik ben fractievoorzitter van het CDA.

Trots ben ik dat het op veel gebieden in Enschede de goede kant op gaat. Het gaat steeds beter met de economie, waardoor meer mensen aan het werk zijn. We hebben de economische wind mee en plukken de vruchten van de gerichte investeringen die in de afgelopen jaren mede door het CDA zijn gedaan in de binnenstad, de wijken, de dorpen en in het Kennispark. Studenten, bezoekers en ondernemers weten onze stad steeds beter te vinden. En dat is fijn. De binnenstad is het belangrijkste winkelgebied van Oost-Nederland geworden met veel nieuwe en mooie winkels. Enschede ontwikkelt zich steeds meer tot het dynamische centrum van Twente en de Euregio en daar profiteren we allemaal van. Kortom trots! Maar nog niet tevreden. Want er zijn nog steeds problemen die om een oplossing vragen.

Om wat voorbeelden te noemen: armoede is er in veel vormen en is nooit te accepteren. De enorme tekorten in de zorg zijn een groot probleem.  Met 'Diftar' - ofwel: het omgaan met ons afval - is er duidelijk werk aan de winkel. Maar ook veel mensen voelen zich niet meer veilig in onze samenleving.

Als CDA gaan we de komende periode deze problemen duidelijk op de agenda zetten. Daarnaast wil ik me inzetten voor de veiligheid in Enschede door meer wijkagenten en stadsmariniers in de wijken in te zetten, maar ook door burgernetwerken en zinvolle initiatieven te stimuleren. De drugsproblematiek en -overlast met name bij het Wilminkplein, de Noorderhagen, het Stationsplein en in Glanerbrug wil ik hard aanpakken.

Onze sterke binnenstad met veel winkelend publiek is een parel van Enschede. Experimenten met 'gelegaliseerde wiet' passen daar niet bij. Die gaan onze bezoekers eerder wegjagen! Niet aan beginnen dus.

Heeft u een vraag voor mij of wilt u mij spreken voor een bepaald onderwerp, mail dan naar a.koc@enschede.nl