Bestaanszekerheid

De basisvoorwaarde voor bestaanszekerheid is de zekerheid van voldoende en voorspelbaar inkomen, de zekerheid van werk en van mee kunnen doen in de samenleving voor werkenden, minima en gepensioneerden. Voorkomen van de tweedeling in de maatschappij is hierbij een opgave. Hierbij geldt wat je belooft moet je ook nakomen. Dit is de manier hoe het CDA politiek bedrijft. Als lokaal CDA hebben wij nauwe banden met de buurgemeenten, de provincie, landelijke politiek en de EU. Dit maakt dat wij waar nodig goed onze lobby-activiteiten kunnen inzetten.

Het CDA Haaksbergen gaat zich inzetten voor:

• De minima.
  • Een goed sociaal vangnet.
  • Inschakeling van professionals en vrijwilligers in een vroeg stadium om financiële en relationele problemen niet te groot te laten worden.
  • Mensen met een beperking, opdat zij volledig mee kunnen doen in de samenleving.
  • Een breed aanbod van goed onderwijs, als start voor een kansrijk begin.
  • Toepassing van de loonkostensubsidie bij de uitvoering van de Participatiewet als een middel om uit de bijstand komen.