25 januari 2021

CDA blij met speciaal mailadres voor gedupeerden toeslagenaffaire kinderopvang in gemeente Hardenberg

De CDA fractie heeft het college gevraagd hoeveel gedupeerden er bekend zijn inzake de toeslagenaffaire kinderopvang uit de gemeente Hardenberg. In de beantwoording laat het college weten dat momenteel 17 gezinnen bekend zijn, die zich gemeld hebben bij de Belastingdienst.

Helaas zijn de gegevens van deze gezinnen niet bij de gemeente Hardenberg bekend, omdat de Belastingdienst geen persoonsgegevens doorgeeft. De gemeente Hardenberg wil de gedupeerden daarom op een andere manier bereiken en heeft een speciaal mailadres ([email protected]) in het leven geroepen. Daarnaast is een aantal medewerkers aangewezen als contactpersoon. Zij kennen de materie en weten welke instrumenten de gemeente heeft om mensen verder te kunnen helpen.

Daarnaast vraagt de gemeente de ketenpartners op het gebied van schuldhulpverlening en binnen Samen Doen om medewerking. Zij spreken gezamenlijk een grote doelgroep die kampt met  financiële problemen.