01 oktober 2016

CDA Dertigers in Hardenberg!

Op vrijdag 30 september bracht de CDA Dertigers groep van Overijssel een bezoek aan Hardenberg. De CDA Dertigers Overijssel is een netwerk van maatschappelijk betrokken oude jongeren tussen de 25 en 40 jaar. Een aantal keer per jaar worden door de provincie heen activiteiten georganiseerd die vrij toegankelijk zijn voor geïnteresseerden. Vrijdag brachten de CDA Dertigers een bezoek aan Hardenberg.

Het bezoek begon bij multinational Wavin. Onder leiding van verkoopleider Herman van Tholen kregen de Dertigers een rondleiding door de Wavin Academy en werd er uitleg gegeven over het beleid van Wavin dat zich onder andere richt op innovatie en duurzaamheid. Tijdens het bezoek was er ruimschoots tijd om vragen te stellen en kon men producten van Wavin zien en beleven.

Na het interessante bezoek aan Wavin vertrok het  gezelschap naar het gemeentehuis, waar Wethouder Douwe Prinsse met de dertigers in gesprek ging. Hij gaf toelichting op zijn werk als wethouder, de realisatie van het gemeentehuis en het functioneren van de Bestuursdienst Ommen – Hardenberg.

De middag eindigde in Grand café den Herdenbergher waar het nog lang gezellig bleef onder het genot van een hapje en een drankje.

De organisatie was in handen van Dieger ten Berge (Raadslid Rijssen – Holten) en Rick Brink (Raadslid Hardenberg). Zij kijken terug op een geslaagde middag: “We vinden het mooi dat de dertigers een kijkje in de keuken hebben gekregen van Hardenberg en we hebben kunnen laten zien, wat Hardenberg zoal te bieden heeft”.

Ben jij nou ook politiek geïnteresseerd, behoor je tot de doelgroep en lijkt het je leuk om eens aan te sluiten bij één van onze activiteiten, neem dan contact met ons op via: dertigers@overijssel.cda.nl.