05 december 2018

In memoriam Ab Leenders

Ab was een zeer gewaardeerd onderdeel van de CDA fractie. Vanwege zijn ziekte is hij begin 2018 gestopt met zijn werkzaamheden. Op 24 november is hij helaas overleden.

In de raadsvergadering van 4 december hebben we in de gemeenteraad Ab Leenders herdacht. Burgemeester Snijders sprak hierbij de volgende woorden:

Geachte leden van de raad, op 24 november is de heer Ab Leenders op 74-jarige leeftijd overleden.

Ab was getrouwd met Rita en hij was tevens vader en opa. Ab woonde aan de Zwartedijk te Lutten. Hij was van 1994 tot 2000 en van 2002 tot 2006 raadslid voor het CDA. Ook is hij jarenlang secretaris van deze fractie geweest. Als secretaris organiseerde Ab vaak bedrijfsbezoeken in de gemeente Hardenberg. Volgens een oud fractiegenoot was Ab erg behulpzaam en zeer geïnteresseerd in anderen en ook beschikte hij over veel lokale kennis.

Ab was als vrijwilliger erg actief tijdens zijn periode als raadslid maar ook daarna. Zo deed hij veel voor de kerk en voor Plaatselijk Belang Lutten.

Wij wensen zijn vrouw Rita en zijn kinderen veel kracht en sterkte toe om dit voor hen zo zware verlies te kunnen dragen. Laten we nu een moment stil zijn om Ab persoonlijk te gedenken.