17 oktober 2016

Ja ik wil... in de gemeenteraad!

Ik, raadslid in 2018?!

Ben u geïnteresseerd in de lokale politiek?  En vraagt u zich af of het raadslidmaatschap bij u past? Overweegt u om raadslid te worden voor het CDA? Ontdek het bij de cursus “Oriëntatie Raadslidmaatschap”.

Voor wie?

De cursus is bedoeld voor iedereen die geïnteresseerd is in de lokale politiek en die meer wil weten over de taken en rollen van een raadslid. De cursus is gericht op alle mensen die willen ontdekken of het raadslidmaatschap bij hen past. Belangstellenden hoeven niet per se lid van het CDA te zijn.

Wat?

De cursus is een (eerste) kennismaking met de rollen en taken van een raadslid. Bedoeld om te ontdekken of het raadswerk bij u past. De volgende onderwerpen komen aan bod:

Het functioneren van het gemeentebestuur. Hoe werkt de gemeente?De drie verschikkende rollen van het raadslid; kadersteller, controleur en volksvertegenwoordiger.De gereedschapskist van het raadslid: over welke instrumenten beschikt een raadslid?Politieke stromingen en de uitgangspunten van het CDA.Speeddaten met raadsleden over; waarom en hoe zij raadslid zijn geworden en op welke wijze zij invulling geven aan de drie rollen van een raadslid.

Datum: zaterdag 19 november 2016

Plaats:

Het Centrum
Constantijnstraat 7a, Nijverdal
Telefoon: 0548 – 612796
Tijd: 9.30 – 15.30 uur (inloop met koffie van 9.00 – 9.30 uur)

Wilt u meer weten? Wij staan graag voor u klaar, neem contact met ons op via info@cdahardenberg.nl. Wilt u contact met iemand die eerder deze cursus heeft gevolgd? Neem contact op met Arjen Roelofs [contactgegevens].