05 december 2017

Kandidatenlijst CDA Hardenberg: Ervaring, vernieuwing en aandacht voor de kernen

Ervaring, vernieuwing en aandacht voor de kernen in de kandidatenlijst CDA Hardenberg. Het CDA Hardenberg heeft de kandidatenlijst voor de komende gemeenteraadsverkiezingen bekend gemaakt. Bekend was als dat Martijn Breukelman de lijst zou aanvoeren. Op nummer 2 staat nieuwkomer Cisca Joldersma uit Dedemsvaart. Joldersma zat van 2002 tot 2010 in de Tweede Kamer en in 2012 ook tijdelijk toen ze Sabine Uitslag verving tijdens haar zwangerschapsverlof. Joldersma is nu senior beleidsadviseur bij de Nederlandse vereniging voor psychiatrie.

Rick Brink staat als nummer drie op de lijst. Brink gaat voor zijn tweede termijn en zette zich de afgelopen tijd in voor de inclusieve samenleving en hij was ook verantwoordelijk voor het feit dat Hardenberg sinds dit jaar jeugdlintjes uitreikt. Zijn initiatiefvoorstel werd unaniem aangenomen door de raad. Op nummer 4 staat pluimveehouder Gerrit van den Berg uit Ane. Van den Berg gaat voor zijn 3e termijn en zette zich de afgelopen tijd onder andere in voor asbestbestrijding en de agrarische sector. Birgit Rusken is de 2e nieuwkomer op de lijst. Rusken staat 5 en zette onder andere het crematorium in Hardenberg op.

Max Bakhuis uit Gramsbergen is nummer 6 en hield zich met name bezig met onderwijs, sociaal domein en financiën. Piet-Cees van der Wel staat 7e. Hij bemoeide zich onder andere met sport en veiligheid de afgelopen jaren.

Op 8 vindt het CDA weer een nieuwkomer in Elma Soeten uit Sibculo. Soeten werkt bij de reclassering, is bestuurslid bij voetbalvereniging SVV’56 en ze is ook nog trouwambtenaar. Op nummer 9 staat melkveehouder Gerard Nijhof uit Schuinesloot. Nijhof werd met voorkeursstemmen gekozen vier jaar geleden. Heidi Mensink-Vrieling uit Dedemsvaart staat op de tiende plaats en Arjen Roelofs uit Hardenberg op 11. Op nummer 12 staat Patrick Rossen uit Lutten, Anita Vetker-Kerssies uit de Krim 13, plaats 14 is voor Sophie Kedde uit Hardenberg en Jan-Anne Hutten uit Gramsbergen staat 15e.

“We zijn heel blij met deze lijst. Er zit vernieuwing in, onze kandidaten komen uit alle hoeken van de gemeente en er is een goede mix tussen leeftijd en mannen en vrouwen”, vertelt voorzitter Bert Beun enthousiast. “Wij hebben alle vertrouwen in deze mensen”.

De gemeenteraadsverkiezingen worden op 21 maart 2018 gehouden. De volledige kandidatenlijst van CDA Hardenberg voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 ziet er als volgt uit:

1. Breukelman, Martijn     Hardenberg
  23. Nijzink, Ingrid              Anevelde
  24. Koops, Jan                   Dedemsvaart
  25. Meulink, Henk              Hardenberg

Voor vragen: mail naar [email protected]