21 december 2021

Martijn Breukelman (30) lijsttrekker CDA Hardenberg

Martijn Breukelman (Radewijk) is door de leden unaniem gekozen als lijsttrekker van het lokale CDA voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2022.

Breukelman is blij: “ik ben zeer vereerd door de keuze van de leden. Met veel enthousiasme en energie wil ik het geluid laten horen waar het CDA lokaal voor staat. Waar ik trots op ben is dat we onze verkiezingsbeloften uit het programma van de afgelopen vier jaar hebben waar kunnen maken. Er is heel veel werk verricht. Door onze inbreng zijn er meer dan 1000 woningen gebouwd en in de nieuwe periode willen we zelfs 2000 huizen bouwen. Juist ook voor de mbo geschoolde jongens en meiden in onze gemeente die nu nauwelijks aan een woning komen.’’

Het CDA kiest met Breukelman voor ambitie en continuïteit.

Ambitie

Breukelman: “We willen veel investeren. In Hardenberg en Dedemsvaart, maar ook in de kleinere kernen. Dat hebben we de afgelopen jaren gedaan en dat blijven we doen. De samenleving staat daarbij altijd centraal. Het nieuwe MFA in de Krim is een goed voorbeeld van zo’n investering. Als we een dorp een zet in de rug kunnen geven, dan geeft me dat een heel fijn gevoel. Daar doe je het voor”.

Continuïteit

Breukelman was in de afgelopen vier jaar wethouder. Hij was onder andere verantwoordelijk voor ruimtelijke ordening, wonen, sport, bouwzaken, vergunningverlening, centrumontwikkelingen, Wmo en de gemeentelijke financiën. Het CDA heeft daarmee bestuurlijke invulling gegeven aan een aantal kernportefeuilles in de gemeente. De gemeente staat er ook goed voor. De leden hebben daarom gelijk aan 2018 Breukelman verkozen tot lijsttrekker van het CDA. Fractievoorzitter Piet-Cees van der Wel heeft veel vertrouwen in Breukelman: “Martijn heeft laten zien dat hij een kundig en betrouwbaar bestuurder is. Ik krijg dat veel van mensen terug en daar ben ik heel blij mee. Dat is het mooie aan de gemeentepolitiek. Dat je heel direct wat kan betekenen voor je omgeving. Martijn heeft daar goed bestuurlijke invulling aan gegeven. Ik ben dan ook heel blij dat hij opnieuw onze  kandidaat wethouder is”.

Bert Linde, voorzitter van het lokale CDA heeft veel vertrouwen in de lijsttrekker: “Heel mooi dat Martijn de kar weer gaat trekken. De juiste man op de juiste plaats. Jong, fris, ervaren en betrouwbaar. Zo heb ik Martijn de afgelopen jaren leren kennen. Er zit duidelijk toekomst in het CDA”.