17 juni 2019

Rick Brink gekozen als minister van gehandicaptenzaken

Rick Brink is gekozen tot de éérste 'Minister van Gehandicaptenzaken' van Nederland!

In Hardenberg was Rick natuurlijk al lang bekend als fractievoorzitter van het CDA Hardenberg. Gisteravond is hij in een tv-show van KRO-NCRV gekozen tot eerste 'minister van Gehandicaptenzaken'.

Een professionele jury koos samen met de kijkers Rick uit als minister voor mensen met een handicap. Naast Rick deden er nog 5 mensen mee.

Rick gaat als 'minister' lobbyen voor de gehandicapten. Ook zal hij vanuit zijn taak wetgeving ter discussie stellen en nieuwe ideeën tot uitvoering brengen. In het kabinet heeft minister Hugo de Jonge gehandicaptenzorg in zijn portefeuille; hij was ook bij de tv-show aanwezig. Rick en Hugo de Jonge hebben al een goed contact en gaan komende vrijdag samen aan de bak!

We wensen Rick veel succes met zijn nieuwe uitdaging. Hij blijft gelukkig ook gewoon fractievoorzitter van het CDA Hardenberg in de Hardenbergse gemeenteraad.

Heeft u naar aanleiding van dit bericht een vraag? Neem dan gerust contact met ons op.