13 november 2017

Verkiezingsprogramma CDA gemaakt door inwoners gemeente Hardenberg

Het programma waar de Hardenbergse CDA-afdeling de verkiezingen mee in gaat heet: “Mensen kleuren de samenleving”.

Een titel die ook zeker slaat op het verkiezingsprogramma van het CDA Hardenberg. Het programma is namelijk gemaakt door mensen uit alle windstreken van de gemeente en uit allerlei sectoren. Het CDA is letterlijk de hei op gegaan met die mensen. In verschillende groepen werd er gewandeld door het Reestdal en ondertussen werden er ideeën bedacht voor het verkiezingsprogramma. Dit is dus écht een programma voor iedereen.

Het CDA pleitte al eerder voor een onderzoek naar het basisinkomen. Dit kwam ook uit de gesprekken die we tijdens de wandelingen voerden. Dit staat dus nadrukkelijk in ons verkiezingsprogramma vermeld. We willen ook inzetten op de kleinere kernen in onze gemeente. Dit doen we door er simpelweg budget voor vrij te maken, maar ook door bijvoorbeeld in te zetten op het levensbestendig wonen op het platteland. Of op duurzaamheid. Daarnaast hebben we ook geprobeerd om de mensen die straks kandidaat zijn tijdens de gemeenteraadsverkiezingen ook heel bewust niet alleen in de plaats Hardenberg te zoeken.

We kunnen het beste weten wat er speelt als we ook mensen hebben die in een bepaalde kern wonen en dus met hun voeten in de samenleving staan. Zij horen en zien het beste wat aandachtspunten zijn bij hen in de buurt. Zo zijn wij de partij die het dichtst bij de mensen staat. Letterlijk en figuurlijk!

We willen ook inzetten op een inclusieve samenleving. Dus iedereen doet mee waar hij of zij kan. Meedoen is belangrijker dan winnen wordt er wel eens gezegd. Wij denken dat we winnen als iedereen mee doet naar zijn of haar vermogen.

Een ander speerpunt is de stationsomgeving en het spoor. Verbindingen zijn cruciaal voor onze economie. Daarom willen we als CDA Hardenberg enorm gaan lobbyen om de spoorlijn van Emmen door te trekken naar Groningen. Zo creëren we een rechtstreekse verbinding van Groningen naar Twente, met Hardenberg als knooppunt. Dit betekent wel het één en ander voor ons station. Dat moet hier klaar voor zijn en daar willen we dus volop voor gaan. Het volledige verkiezingsprogramma is in de bijlage te vinden.

Voor meer informatie en/of interviewaanvragen kunt u contact opnemen met de campagneleiding.

CDA Hardenberg
Piet-Cees van der Wel, Campagneleider
Paasberg 28
7772 DH, Hardenberg