25 juni 2022

Werkbezoek PlastChem Hardenberg

Vrijdag 24 juni bracht een aantal raadsleden een bedrijfsbezoek aan Europa’s modernste PVC-fabriek: PlastChem. Dit bedrijf zit sinds 2021 met een geheel nieuwe fabriek (30.000 m2) op bedrijventerrein Broeklanden te Hardenberg en produceert met de modernste technieken kunststof.

Waar vroeger nog veel met de hand gedaan werd, is nu de productie en kwaliteit toegenomen tot jaarlijks duizenden tonnen PVC-compounds (kunststofkorrels) die verkocht worden in voornamelijk in de Benelux, Duitsland, Engeland, Frankrijk en Polen. De productie is verviervoudigd, maar wordt door hetzelfde aantal mensen gedaan.

Na een enthousiaste inleiding door eigenaar Sonnega, werd de raad in 2 groepen door de fabriek rondgeleid om het totaalproces te zien voorzien van uitdagende logistiek en uitgekiende architectuur. Een vrijdagmiddaguitje dat afgesloten werd met een gezellige borrel.