Martijn Breukelman

Wethouder, Hardenberg

Beroep

• Werkzaam voor Hoff B.V.
  • Trouwambtenaar voor de gemeenten Hardenberg en Ommen

Sinds 2010 ben ik lid van de gemeenteraad van Hardenberg en sinds 2015 ben ik fractievoorzitter. Tevens voorzitter van het presidium en werkgeverscommissie Griffie, Vicevoorzitter Gemeenteraad.

Onderwerpen waar ik mij mee bezig houd zijn

• Grondbeleid
  • Gemeentelijke eigendommen
  • Zwembad.

Namens de fractie ben ik 1e aanspreekpunt voor:

• Baalderveld
  • Hoogenweg
  • Hardenbergerveld
  • Horeca.

Ik zet me graag in voor het CDA omdat de jeugd de toekomst heeft, en gezinnen de hoeksteen van onze samenleving zijn. Samen met u wil ik werken aan een nóg mooier Hardenberg met daarin een goede balans tussen onder andere kleine en grote kernen, clubgebouwen, horeca en voorzieningen voor jong én oud.

Vanuit die gedachte zet ik mij bijvoorbeeld in voor meer betaalbare woningen voor jongeren, starters, en zzp’ers. Voor een goede ontwikkeling moeten voetbalverenigingen beschikken over een kunstgrasveld. We zijn trots op de komst van het nieuwe zwembad in Hardenberg, maar dat mag niet ten koste gaan van de andere zwembaden.

En het mag niet gebeuren dat het toenemende aantal zorgtaken voor de gemeente ten koste van de kwaliteit in de zorg gaat! Laten we leven in vrijheid maar oog houden voor de ander.  Noaberschap noemen we dat hier.

Op de facebookpagina van Oud Hardenberg staan tal van prachtige oude kiekjes uit onze gemeente. Dit doet mij beseffen dat we niet alleen maar moeten vernieuwen. Laten we ook de dingen die onze gemeente zo prachtig en uniek maken  behouden en beschermen.