16 februari 2018

CDA Hellendoorn op bezoek bij Ben & Jerry's

Op Valentijnsdag bezochten we de wereld van ijs, chocolade en andere lekkernijen voor de bereiding van allerlei ijsvarianten. In die koude wereld van ijs werd het een warme ontvangst. Willy Bourgonjen verzorgde ons een rondleiding en vertelde zeer enthousiast over de wereld van Ben & Jerry's. Met ca. 150 mensen in vast dienstverband en ca 180 mensen in de flexibele schil wordt hier al het ijs gemaakt voor Europa. En dat in ons mooie Hellendoorn.

Vermeldenswaardig is de aandacht voor veiligheid en betrokkenheid van het gehele bedrijf en de idealen die Ben & Jerry bij het ontstaan van hun bedrijf hebben bepaald en die nog steeds worden doorgevoerd in al hun processen.

Zo wordt nagenoeg al het restmateriaal geminimaliseerd en hergebruikt. Mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt worden opgenomen in bedrijfsprocessen en is er veel aandacht voor duurzaamheid en klimaatdoelstellingen.

Directeur Timen Bloemberg gaf na de rondleiding nog een korte toelichting op de toekomstplannen en de net gestarte nieuwbouw van het kantoor. Erg content is hij ook met de nieuwe rondweg en de verkeersafhandeling van hun bedrijf. Reste ons nog het verorberen van een lekker Ben en Jerry's. Je kijkt nu toch anders aan tegen deze fabriek wanneer je er voorbij komt.