09 november 2021

Algemene Beschouwingen Begroting 2022

Vandaag, dinsdag 9 november, vergadert de raad over de begroting van de gemeente Hellendoorn voor het jaar 2022. In verband met coronamaatregelen is deze vergadering niet toegankelijk voor publiek. U kunt de vergadering live of naderhand volgen via: https://www.youtube.com/watch?v=idpXLRR50ek

"Samen is niet alleen!". Dat verhaal begint in de samenleving. Bij de fundamentele vraag wie we zijn en wat ons bindt. Zijn wij als los zand dat zijn eigen weg zoekt of zijn wij een gemeenschap van mensen die bij elkaar horen, met elkaar verbonden zijn. De CDA-fractie gelooft in het laatste. Vrijheid is niet doen wat je zelf wilt, is geen afwezigheid van plichten naar elkaar, maar is vrijheid om goed voor jezelf én anderen te zorgen. Niet samen voor ons eigen ik maar samen voor elkaar.

De volledige Algemene Beschouwingen van het CDA op de begroting van 2022 zijn hier te vinden. We zijn blij wat deze raadsperiode gerealiseerd is, dat hebben we niet alleen gedaan maar wisselend samen met andere fracties. We hebben laten zien dat we een partij zijn waar nu en in de toekomst goed mee samen te werken is. Maar in de Algemene Beschouwingen uiten we ook onze zorgen over een aantal zaken en komen we met moties om dit te adresseren.