25 juni 2022

CDA wil vaart maken met ‘investeringsfonds voor actief grondbeleid en wooninitiatieven‘

De grondexploitatie van de gemeente is gelukkig weer positief. Ruim €1.5 miljoen euro van de ‘winst’ is vrij besteedbaar. Het CDA stelt voor dit bedrag te storten in een ‘investeringsfonds actief grondbeleid en wooninitiatieven’ en heeft dit in een debatronde voorgesteld.

Er is haast want onze  inwoners snakken naar meer mogelijkheden voor woningbouw. Het CDA wil niet wachten op de uitkomsten van de uitwerking van het coalitieakkoord dat in maart 2023 gereed. Het benodigde geld zal dan pas voor de begroting van 2024 beschikbaar zijn. Dit investeringsfonds kan direct als ‘aanjager’ functioneren.

Ook Lokaal Hellendoorn wil dat de gemeente zelf grond koopt voor woningbouw en dus actief grondbeleid voert maar neemt nog een afwachtende houding aan. Het CDA kreeg vooralsnog alleen van de PvdA en de VVD support.