06 december 2021

Culturele organisaties in Hellendoorn krijgen op verzoek van het CDA Hellendoorn financiële bijdrage van €1000

Op 9 november hebben we als CDA Hellendoorn tijdens de begrotingsvergadering het college opgeroepen om met de extra middelen die beschikbaar komen voor de culturele organisaties een corona-steun-premie van €1000 beschikbaar te stellen zonder hiervoor allerlei ingewikkelde formulieren in te hoeven vullen en financiële cijfers te laten zien.

Tekst uit onze algemene beschouwingen;

Het College komt nu bij de najaarsrapportage met het volgende voorstel waar we als CDA Hellendoorn natuurlijk ontzettend blij mee zijn.

“Het Rijk heeft extra middelen beschikbaar gesteld voor culturele organisaties in het kader van Corona noodsteun. Culturele organisaties hebben twee zware jaren achter de rug, waarin de inkomsten zijn teruggelopen. De gemeente Hellendoorn wil deze organisaties een financieel hart onder de riem steken met een financiële bijdrage.

Culturele organisaties in de gemeente Hellendoorn kunnen tot 31 januari 2022 op een laagdrempelige manier een eenmalige bijdrage aanvragen van € 1.000.

• U bent een culturele organisatie
  • U bezit rechtspersoonlijkheid (vereniging of stichting)
  • U bent gevestigd in de gemeente Hellendoorn

U kunt zich aanmelden bij de site van de gemeente Hellendoorn