13 oktober 2022

Groen licht voor passende woningbouw ‘Plan Poppe’ dorp Hellendoorn

Het CDA heeft ingestemd met woningbouwmogelijkheden op de prachtige locatie hoek Reggeweg en Dorpsstraat te Hellendoorn. Uiteraard is daarbij vanwege het historische karakter van deze plek niet over één nacht ijs gegaan.

Deze inbreidingslocatie moet twee doelen combineren: meer woningen in het dorp en behoud van het het mooie dorpsgezicht. Wat het CDA betreft is dat gelukt. Komende vanaf ‘n Oalen Griezen wordt achter de ‘monumentale dokterswoning’ de zichtbare wagenschuur in passende ‘harmonie en stijl’ tot een levensloop bestendige woning verbouwd. Ziende vanaf de Reggeweg worden de op de plek van de voormalige Gereformeerde kerk twee appartementsgebouwen  gerealiseerd.

Het CDA heeft in een stemverklaring gesteld dat de uitwerking van de plannen wat het CDA betreft minder ‘kubistisch’ wordt dan de sfeerbeelden aangeven. Kopers afkomstig uit onze gemeente kunnen een ‘verhuistreintje’ op gang brengen waardoor er mogelijkheden voor starters komen. Het plan kreeg brede steun van de gemeenteraad. De partij Lokaal Hellendoorn wist er opnieuw geen ‘raad’ mee en stemde verdeeld. Wat de tegenstemmers dan wel willen is onbekend.