23 februari 2018

Hellendoorn Noord ontbijt in Huis van Cultuur en Bestuur

Afgelopen week was er veel reuring in de hal van het gemeentehuis.Tussen de expositie lagen matrassen en stonden tentjes. Er werd gebivakkeerd door een groep van 9 mogelijke bewoners voor een bouwkavel in Hellendoorn-Noord.Donderdagmorgen om 9 uur zou de gronduitgifte plaats vinden. Vele jongeren uit Hellendoorn hadden belangstelling voor een stuk grond omdaar hun droomhuis te mogen bouwen. Op vrijdag had een van de bewoners zich al gemeld, maar deze ging huiswaarts omdat er niet in het weekend in Huis voor Cultuur &Bestuur geslapen kon worden. Maandagochtend om 6 uur was hij er weer om vervolgens zich om 9 uur als eerste te melden. Als een lopend vuurtje ging het door Hellendoorn en vervolgens melden zich maandag 9 belangstellenden. Dinsdagavond was er al een gesprek tussen onze lijsttrekker Anchela Mak-van Petersen en de toekomstige bewoners. Daarop ontstond het spontane en ludieke idee om donderdagmorgen de mogelijke bewoners een ontbijt te verzorgen.Via de app en socialmedia is alles geregeld... en stonden Anchela, Willy, Hennie en ik klaar. We hadden verse broodjes van de bakker om de hoek, verse eitjes en niet te vergeten rijkelijk gesorteerd broodbeleg. We kregen van de bewoners vele leuke reacties en de actie viel dan ook in de smaak.