04 februari 2022

In memoriam: Marten Reefhuis

Wij ontvingen het droevige bericht dat op 29 januari 2022, Marten Reefhuis, in de leeftijd van 90 jaar is overleden.

De heer Reefhuis was een prominent CDA lid. Hij was van september 1974 tot april 1994 raadslid voor onze partij en heeft in zijn periode het ontstaan van het CDA uit een fusie van de CHU, ARP en KPV meegemaakt.

De heer Reefhuis was een gewaardeerd fractielid die met een gezonde dosis humor een zwaarbeladen vergadering altijd weer luchtig kon maken. Wat er politiek in (toen nog) buurgemeente Den Ham gebeurde daar was hij als een van de eersten van op de hoogte en nam dat mee naar de fractie. Hij was ook een markant raadslid die opkwam voor de leefbaarheid in de kleine kernen en op het platteland. De agrarische sector droeg hij een warm hart toe.

Na zijn raadslidmaatschap is de heer Reefhuis een van de kartrekkers geweest om te achterhalen waar in onze gemeente tijdens de Tweede Wereldoorlog vliegtuigen waren neergekomen.

Door de hele gemeente zijn deze plekken nu gemarkeerd met een klein gedenkteken.

Wij zijn dankbaar voor de vele jaren waarin de heer Reefhuis zich heeft ingezet voor het CDA en wensen de familie heel veel sterkte toe bij de verwerking van dit verlies.

De heer Reefhuis is in besloten kring op donderdag 3 februari begraven.