26 september 2022

Voormalige Hellendoornse Openbare school wordt fraai appartementencomplex

De gemeenteraad stemde afgelopen dinsdag in met de bouw van 10 appartementen op de locatie voormalige Openbare school (nu squashcentrum) aan de Dorpsstraat te Hellendoorn.

Het betreft een inbreidingslocatie waar woningbouw prima past. Wethouder Oord (Lokaal Hellendoorn) gaf bij de behandeling van dit voorstel aan dat een nieuwe woning in veel gevallen een  ‘verhuistreintje’ op gang brengt van 5 verhuisbewegingen waarbij er ook vaak een starterswoning op de markt komt. Het voorstel werd in de gemeenteraad vrijwel unaniem gesteund. Lokaal Hellendoorn stemde verdeeld omdat in deze fractie over het voorstel verschillend wordt gedacht.  Een deel van de fractie stemde tegen het voorstel omdat de te bouwen appartementen niet voor iedereen haalbaar en betaalbaar zouden zijn. Dat is een eenzijdige benadering omdat bovenstaand verhuistreintje dan niet wordt meegewogen in de besluitvorming.

Gezien de wooncrisis telt de realisatie van iedere gebouwde woning mee! Het CDA stemt dan ook van harte in met de bouw van 10 appartementen.