07 december 2020

Wethouder Beintema over de N35 en aanpak Haarle

De Hellendoornse CDA-fractie sprak afgelopen tijd haar zorgen uit over de veiligheid van de bewoners in Haarle aangaande de oversteek N35. Het CDA blijft daarom aandacht vragen om met name voor dit gebied maatregelen te treffen waarbij onze voorkeur uit gaat naar ongelijkvloerse kruisingen. De CDA partijgenoten in de Provinciale Staten hebben al toegezegd hiervoor aandacht te hebben.

Ook CDA wethouder Beintema geeft aan blij te zijn met een aantal afspraken over de N35 en aanpak Haarle, dit biedt een basis om mee verder te kunnen. Daarnaast geeft hij aan dat:

• De verbreding naar een 2x2 100 km/h weg nog steeds in beeld is.
  • Omleiding om Mariënheem en 100km/h tussen Raalte en Wijthmen ook belangrijk is voor de bereikbaarheid van de Gemeente Hellendoorn.
  • Minister en provincie erkennen dat er bij Haarle extra maatregelen voor verkeersveiligheid nodig zijn!

Als wethouder is Beintema momenteel bezig met een rapport over de aanpak van de N35 naar een 2x2 baansweg. Deze gemeentelijke visie zal in februari 2021 op tafel liggen. Gelijktijdig hieraan zal ook een plan aangaande een ongelijkvloerse oversteek bij Stationsweg Haarle en N35 gepresenteerd worden. Dit is een zo goed mogelijke oplossing, die op zo kort mogelijke termijn aangelegd kan worden.