11 tips om dit advies te overleven

Dat was even schrikken! Via de volgende 11 tips willen we jou helpen om over de schrik heen te komen.

1. Bedenk dat je niet alleen bent

Het is altijd fijn om er niet alleen voor te staan. Meer mensen worstelen met dit advies. Toch stemden er bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen maar liefst 96.902 Overijsselaars op het CDA. Bedenk dat je dus echt niet de enige bent.

2. De uitslag had altijd erger kunnen zijn

Stem gewoon op een partij die kan samenwerken en zo ook echt iets kan realiseren. Verder geen commentaar.

3. De ontkenningsfase is het lastigste

Na de ontkenningsfase komt de acceptatiefase. Je hebt nog tot 20 maart om eraan te wennen...

4. Stiekem ben jij ook voor waarden en normen

Het CDA streeft naar een provincie waarin mensen respect hebben voor elkaar, omkijken naar elkaar en waarin mensen niet alleen voor zichzelf leven. Klinkt goed toch?

5. We zijn de grootste landelijke partij op lokaal niveau

Bij de laatste verkiezingen behaalde het CDA 1.495 zetels in de gemeenteraden. Dit betekent dat er dag in dag uit 1556 CDA-raadsleden klaarstaan om hun gemeente beter te maken. In Overijssel zijn er maar liefst 147 CDA raadsleden actief. Voor de provincie hebben we 26 topkandidaten op de lijst.  Er is dus altijd wel 1 bij u in de buurt!

In situaties waarbij dat nodig is zijn de lijntjes met Den Haag kort. Hierdoor kunnen we samen, landelijk én lokaal, een sterk CDA-geluid laten klinken. Een stem op het CDA is dus helemaal zo gek nog niet ;).

6. Je ouders hebben ook vast ooit op het CDA gestemd

Hoe leuk is het om je ouders te kunnen vertellen dat je 20 maart op het CDA gaat stemmen?

7. Wees gerust: Je hoeft niet meteen een dekbEddy* te kopen

Maar hang bijvoorbeeld de verkiezingsposter van jouw favoriete kandidaat-statenlid voor je raam. Of koop een CDA-jack. Of een sjaal. We hebben een hele webwinkel vol merchandise!

(*dekbed met Eddy van Hijum)

8. Het CDA is een lokale partij

Er zijn 26 kandidaat Statenleden afkomstig uit de hele provincie.  Dus er woont er altijd wel één bij je in de buurt. Je stemt dus gewoon op een buurtgenoot. Zij weten wat er speelt én wat er nodig is om problemen op te lossen.

En trouwens, bij het CDA geen Kim Jung Buma praktijken. Elke CDA-fractie besluit helemaal zelf over hun standpunten. Maar voor hulp uit Den Haag of Brussel, kunnen ze wel bellen met een Kamerlid, Europarlementariër of bewindspersoon.

9. Voor alles is een eerste keer

En je hebt altijd meer spijt van de dingen die je niet hebt gedaan.

10. Niet alle vooroordelen over ons zijn waar

Zo kun je bijvoorbeeld ook op het CDA stemmen als je niet christelijk bent. Wij zijn een volkspartij, die niemand probeert te bekeren maar de provincie voor iedereen beter wil maken. Onze aanhang heeft alle kleuren, vormen, smaken, gezindten. Onze jongste kandidaat is 24, de oudste is 68. Voor elk wat wils!

11. Stemmen is geheim

Dus niemand hoeft er achter te komen. Behalve de Russen misschien…