11 februari 2017

CDA Hengelo op pad: Valentijnsactie voor een beetje extra aandacht voor zorg en vrijwilligers

Valentijnsdag staat voor de deur, dus tijd voor onze jaarlijkse Valentijnsactie. Vrijwillers en zorgverleners zijn de kampioenen van onze stad, dus die verdienen een beetje extra aandacht! We gingen op pad, mét kinderen. Onze Twentse topper Pieter Omtzigt was er ook bij.

We begonnen bij het Denksportcentrum Hengelo. Krakende hersenen en veel energie bij de start van het schaaktoernooi!

Vervolgens waren we bij het Wilderinkshuis. Een prachtige, veilige en intieme plek voor ouderen met dementie. Gevestigd in de voormalige Wilderinksschool in de Nijverheid. Een lichte en gezellige sfeer, betrokken personeel en een mooie organisatie! De ouderen genoten van de soesjes en de energie van de kinderen!

Als laatste brachten we lekkers bij Bewonersbedrijf Noaberwijk Nijverheid. Een burgerinitiatief om het leven en welzijn in de wijk aan te zwengelen. Er lopen tig vrijwilligers rond in de wijk: tuinen worden gedaan, mensen worden naar de dokter gebracht en de wijkbewoners zijn al een stuk handiger geworden met de IPad.

De organisatie staat en voorziet echt in een behoefte! Maar ze kunnen nog vrijwilligers en bestuursleden gebruiken, dus grijp je kans!