23 mei 2017

CDA Hengelo en Ben van Veen nemen afscheid van elkaar

De Hengelose CDA fractie gaat verder zonder raadslid Ben van Veen. Dat is de uitkomst van maandenlang intensief overleg binnen de Hengelose CDA afdeling. Een fundamenteel verschil van inzicht over samenwerking is hiervoor de aanleiding. Van Veen heeft besloten zelfstandig verder te gaan.

De afgelopen 3 jaar is de samenwerking tussen fractieleden en Van Veen meerdere keren onder druk komen te staan. Muller: “Ben is gepassioneerd en wil vaak zijn eigen koers varen. Dat is niet altijd de koers die de ruime meerderheid van de fractie  wil varen.”  Het CDA en Van Veen concludeerden na een intensief overleg dat het vertrouwen in de samenwerking van beide kanten afwezig is. Van Veen heeft besloten zelfstandig ver te gaan.

Samenwerking en vertrouwen cruciaal
Voor een goed functionerende fractie is goede samenwerking en vertrouwen cruciaal. “Ben is een ontzettend gedreven en enthousiast raadslid, dat is zijn kracht”
zegt fractievoorzitter Maureen Muller. Die gedrevenheid ging in de afgelopen jaren ook vaak ten koste van de samenwerking en communicatie binnen de fractie. “We spraken in de fractie te vaak over interne zaken, in plaats van de politieke inhoud. Dan bevind je je op een hellend vlak. Wij zijn er immers voor Hengelo”, zegt Muller.

De CDA fractie betreurt het dat deze beslissing genomen moest worden en wenst Ben van Veen veel succes toe in alles wat hij nog gaat ondernemen.