26 augustus 2017

CDA Hengelo wil gevaarlijke kruisingen aanpakken

CDA Hengelo wil met de inwoners in kaart brengen welke gevaarlijke oversteekpunten er op de school-thuisroute in Hengelo zijn. De partij roept inwoners op om deze punten met hen te delen. Nu de scholen weer zijn begonnen, is het volgens fractievoorzitter Maureen Muller goed om te kijken hoe de verkeersveiligheid vergroot kan worden, want ieder kind heeft recht om veilig naar school te kunnen.

Deze gevaarlijke oversteekpunten kunnen doorgegeven worden via cda@hengelo.nl De partij zal de inzendingen ook meenemen bij het schrijven van het verkiezingsprogramma voor de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart 2018.

De verkeersveiligheid moet volgens CDA Hengelo de komende jaren meer prioriteit krijgen in Hengelo. Ouders moeten onbezorgd hun kinderen naar school kunnen brengen en dat is helaas nog niet overal het geval. Recent heeft CDA zich nog sterk gemaakt voor onveilige oversteken op Groot Driene, in het verleden al bij onveilige situaties in de Hengelose Es, bij de laatste heeft dit geleid tot diverse maatregelen die de veiligheid van vooral fietsers vergroot heeft.