Spreekt het CDA je aan?
Voel je je betrokken bij Hengelo?
Betrap jij jezelf wel eens op de vraag: Waarom kan dit niet anders?

Misschien is het dan iets voor je om meer actief bij de lokale politiek betrokken te worden!

De eerste stap is om contact op te nemen met de ledenafdeling van het CDA Hengelo voor een open en vrijblijvend gesprek. Je zult in het gesprek al snel merken dat er veel verschillende soorten taken en rollen mogelijk zijn, zowel voor mensen die net starten in de politiek als ook voor meer ervaren bestuurders. Daarnaast zijn de publieke taken die de gemeente uitvoert zo divers dat nieuwe leden altijd snel een plek vinden waarin ze zich waardevol en vooral ook prettig voelen. Dit ongeacht hun achtergrond, ervaring, leeftijd of beroep.

Het CDA Hengelo heeft een grote achterban verspreid over de hele stad en de dorpen Oele en Beckum. Veel leden zijn actief in maatschappelijke organisaties en brengen vanuit die achtergrond een belangrijke bijdrage in de gemeenteraad of in het maatschappelijk debat via publicaties of debatten. Het kenmerkt eigenlijk alle CDA leden wel dat ze een zelfde soort betrokkenheid voor de samenleving voelen, en vaak heel bewust argumenten als economie, milieu, samenleving en rechtvaardigheid tegen elkaar afwegen.

Tenslotte merken veel leden dat er een waardevolle wisselwerking is tussen hun dagelijks beroep of studie en het politieke werk, en dat het een prettige investering is in jezelf. Beroepsmatige kennis is bijvoorbeeld ineens onderdeel van een politiek debat, of politieke vaardigheden zoals een standpunt overbrengen komen ineens ook van pas in je dagelijks werk. Via het CDA kun je verschillende cursussen volgen waarmee je deze vaardigheden kan oefenen en eigen kan maken.

Kortom, neem gewoon eens vrijblijvend contact op met ons!