05 oktober 2018

Bezoek aan afvalverwerker Twence in Hengelo

Vrijdagmiddag 5 oktober heeft een delegatie van de gemeenteraad een bezoek gebracht aan afvalverwerker Twence in Hengelo, waar de gemeente Hof van Twente samen met de andere Twentse gemeenten aandeelhouder van is (4.6%) Vanuit het CDA waren Riekele Bijleveld, Hanneke van Groningen-Lantink en Arjan Mulder aanwezig. Door de financieel directeur en de manager public relations zijn de raadsleden bijgepraat over de ontwikkelingen bij dit technische bedrijf dat bekend staat om het afval verbranden, maar die ook volop met de toekomst bezig is, waar het gaat om het terug winnen van grondstoffen uit restproducten. In de afgelopen jaren zijn veel nieuwe installaties in gebruik genomen. De financiële prestaties zijn goed, de spin-off naar de regio is indrukwekkend, vooral op het gebied van duurzame energie productie. Tevens is de mogelijke samenwerking met het Duitse Münster aan de orde geweest. Na een rondleiding door de fabriek, is met een hapje en drankje het bezoek afgesloten. Zowel raadsleden als Twence waren tevreden met het contact tussen bedrijf en haar aandeelhouders.