18 februari 2019

CDA bedankt inwoners die zich inzetten voor gemeenschap

Een jaarlijkse traditie:  onze fractie en ons statenlid bezorgen een valentijns boeketje bij inwoners of organisaties die zich inzetten voor onze gemeenschap; bedankt!

Trots op alle vrijwilligers van Stichting Franje.

In Goor verraste CDA wethouder Pieter van Zwanenburg de Stichting Franje. Stichting Franje staat voor ‘de Franje in het leven’, het leven van alle inwoners in de hele Hof van Twente iets extra’s geven.

Stichting Franje is een nieuwe organisatie in de Hof van Twente, ontstaan doordat het Rode Kruis begin dit jaar heeft besloten om alle sociale activiteiten af te stoten. Het aanbod van de sociale activiteiten in de Hof van Twente onder de vlag van het Rode Kruis was door de jaren heen erg uitgebreid, én van onschatbare waarde geworden. Linda van Wanrooij, voorzitter, wilde deze sociale activiteiten niet verloren laten gaan. Samen met een nieuw bestuur heeft zij de Stichting Franje opgericht, en is het gelukt om alle 300 vrijwilligers betrokken te houden voor Stichting Franje. Als men niet in staat om zelf naar een activiteit te komen, dan zorgen de vrijwilligers van Stichting Franje met hun zes bussen voor het vervoer. Het is te veel om alle activiteiten te benoemen, maar enkele voorbeelden zijn de handwerksoos, het Kruispunt in Goor en Delden, Zomer Cafés en diverse dagtochten.

Markelo

Dit jaar hebben Arjan Zandvoort en Gerrit Borghuis in Markelo een bloemetje gebracht bij Johanna Beumer.

Johanna krijgt een bloemetje voor haar jarenlange inzet als vrijwilliger. Zo is ze zeer actief binnen Franje (voormalige Rode Kruis). Binnen Franje zit ze regelmatig op de bus en verzorgt ze met andere vrijwilligers het Winkel-Wandel-project. Naast Franje is ze vrijwilliger bij de EHBO en heeft ze zich ingezet bij het maken van kleding voor de film Mirrewinter – The Movie van Gert Jan Oplaat.

Johanna neemt dit jaar afscheid als bestuurslid van het CDA Hof van Twente. Sinds 1998 was zijn als bestuurslid actief binnen het CDA. Vooral het organiseren van de campagne voor de verkiezingen was Johanna haar ding en daar zette zij zich volledig voor in. Het CDA wil haar graag bedanken voor haar enorme inzet.

Bentelo

In Bentelo hebben CDA'ers Tom Jannink en Rudi Buschers een Valentijns bloemetje gebracht naar Walter Doeschot. Walter is de stuwende kracht achter de Scouting Bentelo. Als voorzitter van deze belangrijke opstap naar jeugd en jongerenwerk in Bentelo brengt hij menig uur door in de blokhut van het pas verbouwde scouting gebouw aan de Hagmolenweg. Met name de jeugd uit Bentelo en omgeving hebben hier een mooie plek om zich te vermaken. Scouting Bentelo hebben aan Walter een hele betrokken en gedreven voorzitter. Walter, dank daarvoor, ook namens het CDA Hof van Twente. De bloemetjes werden dan ook in dank aangenomen, ook door de dochters van Walter. Vandaar dat ook zij graag op de foto wilde..

Hengevelde

Bennie Barink uit Hengevelde werd verrast door Statenlid Ben Eshuis en CDA raadslid Miriam Doeschot. Bennie Barink is al meer als 40 jaar op de achtergrond bij de zomerfeesten in de technische commissie. Daarnaast vrijwilliger van de ijsbaan en achter de schermen bij de revue van de carnaval. Sinds jaar en dag vaste vrijwilliger bij Voetbalvereniging WVV'34. In het verleden als jeugdleider en sinds vele jaren leider van WVV1. Kortom een zeer gewaardeerde stille kracht voor heel Hengevelde.

Deldenerbroek

CDA raadslid Hanneke van Groningen Lantink, heeft samen met Statenlid Ben Eshuis een Valentijns boeket gebracht bij Jos Eijsink uit Deldenerbroek. Jos Eijsink zet zich erg in voor de buurtschap Deldenerbroek. Hij organiseert onder andere fietstochten en BBQ’s in en rondom Deldenerbroek. Ook is hij zeer actief voor de buurtvereniging 't Esbrook, waar hij onder andere de agenda beheert voor alle feestjes en partijen. Jos dank voor al je inzet en hierbij dus een welverdiend bloemetje !

Delden

CDA´ers Ben Eshuis, Yvonne Nijhof-Sander en Arjan Mulder verrasten Ype de Jong uit Delden met een boeket bloemen. Al vanaf zijn werk op de HTS en MTS scholen in Enschede en Hengelo is Ype de Jong een echte vrijwilliger geweest. Zo is hij bestuurslid van de Leendert Vriel Stichting. Deze organisatie geeft ondersteuning aan mensen en hun naasten in de laatste levensfase. Verder is Ype Kerkraadslid, Secretaris van de Raad van Kerken Delden en organisator voor de collecte voor de Nierstichting geweest. Ype was hartelijk verrast door het onverwachte bezoek en de mooie bos bloemen.

Markvelde

Bennie Ottenschot heeft een boeket bloemen ontvangen van CDA raadslid Eric Raanhuis en Statenlid Ben Eshuis. Bennie Ottenschot is een bescheiden actieve vrijwilliger die veel voor Markvelde betekent. De verlichte avondwandeling kan ieder jaar op zijn helpende hand rekenen. Het Zevensprongplein wordt mede door hem onderhouden. Bennie heeft tevens geholpen met de aanleg van de Jeu de Boules baan. Verder helpt hij ieder jaar mee met de kermis opbouwen. Kortom, Bennie Ottenschot staat voor iedereen klaar en dan is een bloemetje een klein gebaar voor een onmisbare kracht!

Goor

Lidy Katier geeft een boeket bloemen ontvangen van de CDA´ers Ben Eshuis, André Pierik en Gerda Vehof. Lidy Katier is zeer actief als vrijwilligster in Goor en in Zeldam. Lidy heeft als hobby foto's maken. Ze maakt tevens lay-outs en ontwerpt folders voor vele maatschappelijke organisaties zoals bv. Salut. Ze was voorzitter bij de KPO en bij Zij-Actief Goor. Momenteel is ze penningmeester voor Zij-Actief Goor. Naast foto's maken, vind ze het leuk om te werken met digitale programma’s en maakt ze presentaties voor de ledenavonden van Zij-Actief. Voor de ouderen presenteert ze passende gedichten en verhalen, die de juiste snaar raken. Op verzoek verzorgt ze deze ook voor andere verenigingen. Daarnaast is ze actief en erg betrokken bij de geloofsgemeenschap van HH Petrus en Pauluskerk in Goor. Ze was hartelijk verrast met dit boeket, maar ze heeft er veel voldoening aan om dit allemaal te mogen doen. Een welverdiend boeket!