03 februari 2017

CDA stelt vragen over problemen investeerder Glasvezel buitenaf

In de Tubantia van deze week worden meerdere artikelen gewijd aan de problemen omtrent de aanleg van glasvezel in een deel van het buitengebied van Twente.  Het investeringsfonds CIF, mede initiatiefnemer van ‘glasvezelbuitenaf’ komt tot de conclusie dat de aanleg van glasvezel in het buitengebied hogere kosten met zich mee brengt dan gedacht. Alle plannen liggen daarom stil.  CIF geeft aan dat de kosten voor een glasvezelaansluiting mogelijk verhoogd worden.

Omdat CIF samen met Cogas Kabel initiatiefnemer is van ‘ Glasvezelbuitenaf’ waar ook Hof van Twente onder valt, heeft het CDA de volgende vragen gesteld:

- Zijn de problemen bij CIF bekend bij het college?

- Hebben de problemen bij CIF invloed op de aanleg van glasvezel in Hof van Twente?

- Deelt het college onze opvatting dat contracten niet eenzijdig kunnen worden opgezegd, glasvezel moet worden aangelegd, en dat de maandelijkse kosten niet hoger worden dan wat afgesproken is?