04 juni 2020

Alerieke van der Maat benoemd tot commissielid Bestuur en Middelen

Alerieke van der Maat is tijdens de raadsvergadering van donderdag 4 juni geïnstalleerd als lid van de commissie Bestuur en Middelen. Zij volgt Teunard Droog op, die zijn werkzaamheden als commissielid onlangs heeft moeten beëindigen. De fractie van het CDA heeft in Van der Maat een commissielid gevonden met een schat aan ervaring.

Alerieke van der Maat is geen onbekende in de gemeenteraad van Kampen. Tussen 2006 en 2010 was zij een periode raadslid namens het CDA. Daarnaast is zij een aantal jaren voorzitter van het bestuur van CDA Kampen geweest. “Ik heb er erg veel zin in om mij als burgerraadslid in te zetten voor onze mooie gemeente Kampen. Samen maken wij deze prachtige gemeente, waar het harstikke fijn wonen, werken en vertoeven is. De komende jaren wil ik graag via de commissie Bestuur en Middelen mijn betrokkenheid tonen bij de gemeente en haar inwoners.”

Fractievoorzitter Jan Marskamp geeft aan blij te zijn met de benoeming van Van der Maat als commissielid. “De fractie van het CDA heeft naar iemand gezocht die specifieke kennis van de commissie Bestuur en Middelen heeft. Alerieke is daarin thuis. Zij is iemand die door de wol geverfd is. Dat is erg prettig. We hopen met de voltallige fractie nog een hele mooie periode te hebben tot aan de volgende verkiezingen.”