29 september 2017

Behoud maximale openheid Nationaal Landschap IJsseldelta!

Zowel tijdens de commissievergadering op 18 september als tijdens de raadsvergadering op 28 september heeft het CDA aandacht gevraagd voor de woningbouwplannen van de gemeente Zwolle bij 's Heerenbroek. Ongeveer twee weken geleden kwam het nieuws naar buiten dat de Scholtensteeg - tussen 's Heerenbroek en Zwolle - in beeld was als locatie voor tijdelijke huisvesting.

Al jaren zet het CDA zich in voor maximale openheid van het landschap (Nationaal Landschap IJsseldelta). Dit willen we bewaren en daar is woningbouw dus niet gepast. Wij zijn dan ook blij dat, met brede steun uit de raad, de wethouder heeft toegezegd schriftelijke aan de gemeente Zwolle onze zorgen over deze plannen over te brengen.

Als CDA maken wij ons al jaren hard tegen woningbouwplannen in dit gebied en dit zullen wij, helemaal nu de plannen concreet lijken te worden, blijven doen!

Janine de Kleine