16 juni 2022

CDA blij met stadsstrand aan Reevediep

In de gemeenteraad van Kampen werd vorige week gesproken over het aanleggen van een stadsstrand aan het Reevediep. Raadslid Henk Selles gaf aan dat het CDA altijd warm voorstander geweest is van de aanleg van een stadsstrand aan het Reevediep. In november 2020 riepen wij al op tot een onderzoek naar de mogelijkheden van de aanleg van een stadsstrand. Uiteindelijk kwam wethouder Holtland in mei van dit jaar met een voorstel om een strand aan te leggen.

Het Reevediep is een prachtig gebied. Het wordt op dit moment al drukbezocht door recreanten om er te wandelen, te fietsen, te barbecueën, te zonnen en te zwemmen. Wat het CDA betreft komt er een prachtig, laagdrempelig zandstrand bij, waar je bij warme zomerdagen makkelijk en veilig het water in kunt om pootje te baden, met een strandbal kunt overgooien of een paar meter kunt zwemmen. Een strand waar kinderen aan de waterkant kunnen spelen, jongeren kunnen genieten en ouders kunnen ontspannen. Waarbij de gemeente zorgt voor voldoende fietsparkeerplekken, zitplaatsen en afvalbakken.

Bijna alle partijen steunden het voorstel van het college. Waar Niek Teune in de commissievergadering de wethouder aangespoord heeft om vooral door te pakken met de aanleg van een mooi, laagdrempelig zandstrand aan het Reevediep, deed Henk Selles dat in de raadsvergadering opnieuw. Daarnaast ziet het CDA de voorstellen voor de aanleg van recreatiemogelijkheden in IJsselmuiden met belangstelling tegemoet. Des te eerder de schop de grond in kan, des te beter!