12 januari 2022

CDA Kampen wil dat de gemeente inwoners desgevraagd gaat ondersteunen bij het maken van een vaccinatieafspraak

CDA Kampen wil dat de gemeentelijke baliemedewerkers inwoners die dat willen gaan helpen bij het maken van een afspraak voor een eerste en tweede vaccinatie of de boosterprik. Namens de fractie heeft raadslid Jacolien van de Wetering hier eerder deze week vragen over gesteld aan het college van burgemeester en wethouders.

Van de Wetering: “Wij ontvangen signalen dat sommige inwoners moeite hebben zich via DigiD aan te melden voor een vaccinatie of boosterprik. Op de vaccinatielocatie van GGD IJsselland aan de Meeuwenlaan in Zwolle kunnen inwoners vanaf dinsdag 11 januari dan wel zonder afspraak de boosterprik halen, maar voor een prik op een andere locatie moet nog wel een afspraak gemaakt worden. Wij horen daarom graag van het college of zij bereid is om baliemedewerkers beschikbaar te stellen om hierbij te helpen. Een andere optie zou zijn om met de bibliotheek in overleg te gaan over de wijze waarop zij deze hulp ook kunnen bieden.”

Het CDA wil ook graag van het college horen of de gemeente administratieve medewerkers beschikbaar wil stellen aan de GGD, mocht de GGD daar behoefte aan hebben. Bij de huidige vaccinatiecampagne komt immers een behoorlijke last aan administratieve registratiewerkzaamheden kijken.