20 augustus 2019

CDA wil kinderen onvergetelijke middag bezorgen in de Speelpoort

Op vrijdag 23 augustus hebben alle kinderen en volwassenen uit Kampen en omgeving tussen 13.30 uur en 16.30 uur gratis toegang tot speeltuin de Speelpoort aan het Engelenberg-plantsoen. Traditiegetrouw nodigt het CDA iedereen uit om op de laatste middag van de zomervakantie naar de populaire speeltuin te komen. De partij hoopt ook dit jaar de kinderen en hun (groot)ouders of verzorgers weer een onvergetelijke middag te bezorgen waarin ruimte is voor ontspanning en een laagdrempelige ontmoeting met lokale en landelijke CDA-politici.

Het CDA deed ongeveer tien jaar geleden de geliefde speeltuin voor het eerst aan. Ieder jaar opnieuw was de belangstelling vanuit de Kamper bevolking groot. Henk Selles, beoogd voorzitter van CDA Kampen, hoopt ook dit jaar weer op een massale opkomst. "Het is ooit begonnen met een idee om met de lokale raadsfractie laagdrempelig een ontmoeting te hebben met inwoners. De Speelpoort is een prachtige voorziening waar iedereen komt en die gerund wordt door vrijwilligers.Dat spreekt ons enorm aan. En met een flyer in de hand op de Oudestraat heb je toch andere gesprekken dan op een bankje met een kopje koffie of thee. Maar als mensen gewoon komen om te ontspannen met hun kinderen of kleinkinderen en geen behoefte hebben aan politiek, is dat uiteraard ook helemaal goed. Iedereen is hartelijk welkom."

Kinderen kunnen de hele middag gratis gebruikmaken van de vele speeltoestellen. Het CDA biedt volwassenen de mogelijkheid om, indien gewenst, een praatje te maken met de aanwezige politici en bestuurders uit Kampen. Dit jaar zullen onder andere Hardy Wellenberg (gemeenteraadslid), Geert Meijering (wethouder), Henk Selles (CDA Kampen), Niek Teune (CDJA IJsseldelta), Wim Duitman (lid Provinciale Staten), Hilde Palland (Tweede Kamerlid) en Theo Rietkerk (Eerste Kamerlid) aanwezig zijn in de Speelpoort.

Kamerleden Hilde Palland en Theo Rietkerk zijn in het verleden al vaak bij de ontmoeting in De Speelpoort geweest. "Het is een goed moment om weer even bij te praten. Het CDA is echt een gezinspartij. Het is daarom goed dat wij als partij van de samenleving middenin die samenleving aanwezig en herkenbaar zijn", zegt Rietkerk. Dat wordt beaamd door Palland, die eerder dit jaar de zetel van Sybrand Buma in de Tweede Kamer overnam. "Het is altijd leuk. Sommige mensen komen bewust even een praatje maken of een onderwerp aan de kaak stellen. Anderen komen gewoon naar de speeltuin en zijn dan verrast daar te worden ontvangen door het CDA."

Beide politici gaan graag het gesprek aan met de mensen in de Speelpoort. Palland zegt: "Het is goed om op een laagdrempelige manier aanspreekbaar te zijn voor mensen, zodat ik zaken die in hun levens spelen mee kan nemen in debatten in de Tweede Kamer. Ik ben woordvoerder op het gebied van arbeidsmarkt en zelfstandigen. Daarnaast vind ik het belangrijk om de specifieke punten die voor onze regio van belang zijn mee te nemen naar Den Haag." Rietkerk vult aan: "Ik luister mee en ontdek of er in de uitvoering van wet- en regelgeving knelpunten zijn die ik in de Eerste Kamer kan agenderen."