23 februari 2018

De SGP, ChristenUnie en CDA stellen vragen over mogelijke mensenhandel in de gemeente Kampen

Volgens de Tiende Rapportage Mensenhandel laten Nederlandse gemeenten het te vaakafweten bij de aanpak van mensenhandel. In 35 procent van de gemeenten heeft men geenidee of mensenhandel voorkomt. Dit is zorgwekkend, omdat mensenhandel niet alleen ingrote steden voorkomt, maar ook in kleinere gemeenten dus mogelijk ook in Kampen.Gemeenten zijn verantwoordelijk voor de zorg en opvang van slachtoffers. Toch geeft ruim95 procent van de gemeenten aan geen specifiek beleid over mensenhandel te hebben.Reden voor de SGP, ChristenUnie en CDA hierover schriftelijke vragen te stellen aan hetcollege van B en W van de gemeente Kampen. De partijen willen o.a. weten of er ook inKampen signalen zijn over mensenhandel en illegale prostitutie. Daarnaast willen zij weten ofer een beleidsvisie is over de aanpak van mensenhandel en illegale prostitutie in onzegemeente.