10 december 2017

Luther’s Appelboom geplant op het Kampereiland

KAMPEN –  Vrijdag 8 december hebben wethouder Spijkerman (VVD) en CDA raadslid Hilde Palland in aanwezigheid van leerlingen van de Ds. Joh. van Wendeschool een appelboompje geplant op het Kampereiland.
De appelboom was door de CDA fractie bij de begrotingsbehandeling aangeboden aan het gemeentebestuur in herinnering aan 500 jaar reformatie en onder verwijzing naar het citaat van Luther ‘Al zou de wereld morgen in stukken uiteenvallen, dan zou ik vandaag een appelboom planten’.

Wethouder Marieke Spijkerman wist wel een mooie plek voor deze boom, op het Kampereiland waar in de groenstrook rondom Ons Erf een boomgaard wordt gerealiseerd. Ook het bestuur van Streekbelangen Kampereiland was vertegenwoordigd bij het planten.
Na het planten is door Hilde Palland aan de leerlingen op de school kort uitleg gegeven over de betekenis van de reformatie, de hervormingen in de kerk van Maarten Luther en het waarom van een appelboom. Ze benadrukte daarbij dat het citaat van Luther over de appelboom oproept om iets positiefs te doen, voor elkaar en voor de aarde.